DJ Sally Rahman

Nama : Sally Rahman
Konti : Kota Tinggi JDT
Tugas : Co Owner Ceria FM , penyiar . Guru Sukan dan Penolong Kanan Petang . Telah bersara Awal dari pendidikan ( pilihan) Mula menceburi Bidang penyiaran januari 2013 di Gemersik fm radio pertama dan menjadi DJ tetap selama setahun. pernah menjadi dj tetap di Weelerz Net Radio dan Fulamak FM. Dj jemputan di Rockamania fm, Alam Maya FM , Alam Seni FM dan Empayar Radio.. Ceria Fm merupakan Radio terkini dari 2015 hingga sekarang. Meminati bidang penyiaran, bersukan dan melancong ke luar negara. Sukan yg di minati adalah Berenang, Bola Tampar , Tenis , Badminton serta bola jaring. Hobi terkini adalah berkembara motor. Beriltizam untuk menjadikan Radio Ceria FM sebagai radio internet yang paling berjaya dan paling di minati ramai. Mempunyai prinsip hidup tidak mudah berputus asa, terus melangkah dan ingin menerapkan nilai2 keislaman n moral bersiaran. motto hidup..Be The Best Beat The Rest .

Comments

  1. Bismillahirahma nnirahiim....

    *** SAHABAT HATI ***
    Aku mengenal kalian lewat jiwa bukan lewat mata
    Aku jadikan kalian saudara lewat hati.
    Aku tak tahu
    Seperti apa aku dalam pandangan kalian
    Selayak apa aku dalam ukhuwah kalian.
    Tapi yang aku tahu
    Meski dengan keterbatasanku berbalut
    kekuranganku
    Aku menulis nama kalian di hatiku
    Sejak awal takkan pernah terganti
    Apalagi tergapus
    Sebagai saudara di hatiku
    Hari ini
    Kemarin
    Ataupun nanti...
    Insya Allah.
    Hidup di dunia ini penuh dengan perjuangan dan
    pengorbanan
    Seperti berjalan menantang badai.
    Sebuah ruang di sini kucuba menyentuh
    Apa yang tak tersentuh
    Menggapai apa yang tak tergapai
    Dengan kalam yang mewakili lisan.
    Kucuba sampaikan hati dan rasa asmara
    Ada senandung rindu
    Rintihan luka dan bara.
    Keindahan berbalut kesunyian
    Kesunyian terbakar di pucuk-pucuk ilalang
    Menyemburkan cahaya ke dalam qalbu.
    Setiap sayap patah memiliki cermin
    Yaitu cermin yang hanya dapat kita sentuh
    Dengan air mata.
    سسوچي لبارن

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Atas nukilan berjudul Sahabat hati. Sungguh indah. Moga sahabat sampai jannah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tkasih sis Sally atas respond yg diberi😊

      Delete
  3. memori

    "jiwa tidak menyesalkah
    kerana membuang semua memori itu
    dari jiwa "

    ada seorang insan
    insan yang rapat
    insan yang amat berharga
    buat jiwa ini
    telah bertanyakan sesuatu
    mengenai memori
    memori yang telah lepas buat jiwa ini
    memori yang telah lama ditinggalkan oleh jiwa ini
    memori suka duka pahit lelah jiwa ini
    di dalam pelayaran yang semakin dewasa
    pelayaran sepanjang hidup ini

    jiwa ini tersenyum
    seraya berkata
    "jika semua memori yang lepas itu
    boleh membuang memori pada hari ini
    bersama insan itu
    maka biarkanlah ia berlalu
    kerna jiwa ini tidak sanggup kehilangan
    memori yang ada
    dan bakal ada bersama insan itu
    (insan yang bertanyakan soalan itu)
    dan jiwa ini telah bertekad
    untuk mengharungi segala cobaan
    semua dugaan yang akan dihadapi
    demi mencapai satu tujuan
    untuk hidup bersama insan
    insan yang sudi bersama dengan jiwa ini
    Insya Allah

    ReplyDelete
  4. Terbaik nukilan dari Kay Feldablues. Teruskan berkarya

    ReplyDelete
  5. Saya pendengar baru. Macam mana saya nak buat ucapan Dj sally

    ReplyDelete
  6. Nr Tq atas respon. sila pm Saya difb Sally konty JDT ye.

    ReplyDelete
  7. Teruskan menyokong Ceriafm_ fuhh menyengat!!. Dan dengar saya berkonti setiap pagi jam 8.30 pagi

    ReplyDelete
  8. Siapa yg pernah dengar saya berkonti sila komen di ruangan ini. TQ Ye

    ReplyDelete

Post a Comment